Amsterdam-Zuid

Ik miste je wel eens. Je warmte, je lach en je kijk op de wereld.

Nu ik hier zo zat, in mijn eentje, vroeg ik me af waarom je gegaan was. We hadden het toch goed samen? We waren trotse eigenaars van een klein appartement in Amsterdam-Zuid, hadden een rode kater die waarschijnlijk iets te dik was en hadden genoeg koffiekopjes voor eventuele visite.
Soms kochten we zelfs een nieuwe afwasborstel. Alles was schoon, net rommelig genoeg en we hielden van elkaar. Althans, in mijn beleving.

Jij vond dat alles je teveel was, zag jezelf als te weinig. Je wilde weg. Toen je me dat zei, geloofde ik je niet.
Waarom zou je dat willen?
Alles was prima.

Maar jij wilde geen prima, jij zocht een genoeg. Een tevreden, misschien wel een beter. Ik was het niet voor jou.

Dus je ging. En bracht me in deze godverdoms verwarde staat.
Ik hield van je, omdat je zo oprecht  bezorgd naar mij kijken kon.
Alsof het je allemaal echt iets kon schelen.

Leave a Reply

